Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland was door de corona crisis erg veel in het nieuws. Om de vele vragen van en de user experience van hun klanten te verbeteren, is ervoor gekozen om de toenmalige KHN site te herbouwen.

Missies
– Herstructureer de volledige code van de huidige KHN site, zodat deze sneller inlaad en we meer controle hebben over de gerenderde content en hierdoor beter in kunnen spelen op de UI/UX wensen van de gebruikers.
– Geef de content managers van KHN meer controle over de SEO setup, zodat we beter in kunnen spelen op google en andere search engines om zo beter gevonden te kunnen worden door onze doelgroep.

Uitvoering
Voorafgaand aan de herstructurering heb ik een plan van aanpak gemaakt, met daarin ook de key points die verbeterd moesten worden binnen de toenmalige setup.

– Betere maintainability, door code partials te gebruiken, die zoveel mogelijk herbruikbaar zijn.
– Toevoegen van goede error handeling en fallback states.
– Meer controle over content en SEO data inbouwen
– Rekening houden met de hoeveelheid queries en data manipulaties om ervoor te zorgen de pagina’s snel blijven laden.
– Toevoegen van caching op verschillende content pagina’s

Al deze punten zijn daarna stap voor stap doorgevoerd en getest. Doordat er extra aandacht aan de site structuur en code hierarchy werd geschonken, duurde het opzetten van de basis structuren wat langen. Maar kon in een later fase deze tijd eenvoudig ingehaald worden, doordat de site nu efficient gebruik maakt van Components en Re-usable content blocks.

Resultaat
Het resultaat van de volledige codebase herstructureer en SEO structuur optimalisatie is een snelle website, waar de klant meet controle heeft over de content en welke informatie search engines te zien krijgen. Daarnaast is de website nu monulair opgebouwd, waardoor mogelijk uitbreidingen en verbeteringen op een later moment eenvoudiger en sneller kunnen plaatsvinden.

Live
https://www.khn.nl/